Platobná stránka
Tento návod opisuje spôsob, ako správne formálne a obsahovo navrhnúť platobné stránky.
Obsah:
Informácie, ktoré potrebujete zahrnúť
Používateľ musí byť pri platbe za službu na stránke dostatočne a prehľadne informovaný. K prehľadnosti platobnej stránky pomôže, ak bude obsahovať nasledovné informácie:
- informácie o službe, za ktorú má používateľ zaplatiť,
- informáciu o poplatku, ktorý má používateľ uhradiť,
- možnosť zvoliť si spôsob platby,
- tlačidlá Zaplatiť a Zaplatiť neskôr,
- možnosť platbu zrušiť.
Ukážka platobnej stránky
Neúspešná platba
Platba môže kedykoľvek zlyhať v dôsledku viacerých faktorov:
- môže byť zamietnutá alebo používateľ sa rozhodne ju zrušiť,
- môže nastať technická chyba,
- môže byť zrušená vašou službou.
Ak platba zlyhá, používateľovi sa musí zobraziť stránka s informáciou o chybe. Mala by zahŕňať odkaz na návrat k vašej službe, aby mal používateľ možnosť platbu opätovne vyskúšať. Keď sa používateľ po neúspešnej platbe vráti späť do vašej služby, zobrazte mu stránku, ktorá ponúka užitočné informácie ako v tomto prípade postupovať.
Táto stránka musí:
- potvrdiť používateľovi, že platba zlyhala,
- ponúknuť možnosť opakovania platby buď iniciovaním novej platby alebo pomocou inej platobnej metódy,
- poradiť používateľovi, ako postupovať v danej situácií.
Ukážka chyby pri platbe
Ukážka platobnej stránky po zobrazení chyby
Spôsoby platby
Používateľ musí mať na výber z viacerých možností platby, aby si mohol vybrať ním preferovaný spôsob. Elektronické platby vždy dopĺňajte o štandardné možnosti platby.
Ak si používateľ vyberie možnosť “Zaplatiť neskôr”, bude mu na nasledujúcej obrazovke (potvrdenie o podaní) zobrazená informácia o odoslaní údajov k platbe do elektronickej schránky (viac informácií nájdete v sekcií Stránky s potvrdením).